onsdag den 6. december 2017

Boganmeldelse: "Et dybdegående problembarn"!

Kan købes: HER!
Digte
70 sider
Udgivet 2017

Jeg modtog dette anmeldereksemplar fra forfatteren selv. Han havde set at jeg i et stykke tid har læst en del digte og ville høre om jeg ikke vil læse hans. Og jo det kunne jeg da ikke sige nej til, for det lød interessant. Hans baggrund og hans indgangsvinkler til skriveriet var noget jeg måtte dykke ned i, for han har haft sit at slås med og det skriver han også kort om inden man går i gang med selve digtene.

Digtene er dystre og har sit helt eget udtryk. Nærmest en frustration som vælter ud igennem papiret de er skrevet på. Der er vrede og utilfredshed, råb om hjælp og provokation når det hele bliver for meget. Og så er der også et håb gemt alligevel. For der er noget som man kan mærke i digtene at han gerne vil have frem, nemlig at han gerne vil have det bedre og gerne vil have ændret de dårlige ting i tilværelsen. Så selv om digtene er voldsomme så rummer de både en smerte og en kamp som man kun kan tage hatten af for.

Jeg læste den korte digtsamling over to dage men med mellemrum. For alene det at der er opdelte afsnit fungere faktisk godt og man får lige en mulighed for at læse og forstå. For man skal fange nuancerne i den unge mands sind og have en forståelse for at der også har været tidspunkter i hans liv hvor det ikke har været nemt at være til stede. 
Man kan ikke undgå andet end at blive lidt berørt undervejs, både i form af vrede men også en følelse af afmagt da det er ret tydeligt at selv om forfatteren har fået hjælp i og til livet så kunne han måske godt have brugt lidt mere støtte i nogen perioder i livet.
At han har formået at få sine tanker/oplevelser/følelse ned på skrift er rigtig flot og selv om jeg endnu ikke har læst andet af ham, så vil jeg se frem til at læse andre udgivelser, for man er ikke i tvivl om at han har noget på hjertet. Så selv om det er barskt, så er det meget personligt og det fanger!

Tak til Mark for at have givet et indblik i en del af hans liv. Og jeg håber at mange andre vil læse digtene, da de i den grad kan give en lidt at tænke over - især i forhold til unge mennesker som måske ikke altid helt ved hvor deres plads i livet er endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar