torsdag den 20. september 2018

Boganmeldelse: "NO.54."!

Af Mette Reinhardt Jakobsen
Anmeldereksemplar fra Byens Forlag
123 sider
Kan købes: HER

Sikke en spøjs lille roman. Hurtigt læst og meget nem at gå til. Jeg nåede slet ikke at lægge den fra mig, før jeg pludselig var igennem den.
Med andre ord, selv om jeg ikke følte jeg skulle tænke særligt meget over handlingen, så blev jeg fanget fra side et.

Bogen handler om Mette (Forfatteren?) der flytter til Paris hvor hun finder sig et job. Hun skaber sig et liv. Det er lange arbejdsdage og hun bliver hurtigt vant til at have mange jern i ilden. Hun bliver hård, lærer at fyre folk, sætter pris på sit job og prøver også at få tid til at finde en sød fyr... den del er strakt lidt mere svær og da det ender akavet med hendes underbo begynder han at larme.
Men hun finder ud af at hun passer godt ind i Paris, der hele tiden er omskiftelig og hun nyder egentlig at have travlt.
Hun føler sig helt udenfor da hun tager hjem på besøg i Danmark og pludselig ikke kan følge med i hvad der sker der.
 Hendes chef i Paris er en meget speciel dame. Hun er sensitiv overfor lugte. Hun tjekker alt og hun er meget perfektionistisk. Og hun kan slet ikke tolerere hvis folk ikke kommer til tiden. Men Mette får alligevel et ret godt forhold til chefen og lærer meget af hende.

En bog der skiller sig ud ikke kun i forhold til historien, som umiddelbart virker til at handle om forfatteren selv, da hun også har boet og arbejdet i Paris førhen. Men den skiller sig også ud i måden den er skrevet på. Som om hver side i sig selv er et kapitel. Det er en meget enkel måde at skrive på og man sidder som læser med en god fornemmelse, for her er i hvert fald ikke fyldt en masse ligegyldige detaljer på.
Så jeg kan kun anbefale denne bog, hvis man lige har lidt tid til overs og gerne vil læse en roman som det er nemt at følge med i!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar