søndag den 15. november 2020

Boganmeldelse af: "Smederim og brokker - 1. samling"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forlaget Books on Demand.

Forfatter: Leif Bruun.

199 Sider.

ISBN: 9788743015062

Som man vil kunne se på nogen andre indlæg på bloggen her, så har jeg læst og anmeldt flere bøger af denne forfatter. Og nu har jeg så kastet mig over endnu en. Denne bog er en blanding af mange tekster. Her er vitser, små hverdagshisttorier, tanker om livet og forfatterens eget indblik i hvordan verden hænger sammen med mere.

Jeg er ellers normalt ret glad for at læse hans bøger og der var også flere af teksterne i denne bog som var ganske fine, men det fungere ikke helt for mig at det er en blanding af så mange forskellige ting. Jeg bliver en smule forvirret undervejs fordi jeg ikke helt kan forstå sammenhængen i at man både skal høre nogen vitser, "belæres" om selvudvikling og samtidig forholde sig til små personlige anekdoter. Det bliver desværre for mig et sammensurium som ikke fanger. Derfor tog det mig meget lang tid at læse denne bog, da det til sidst ganske enkelt var nemmest for mig at læse en enkelt tekst og så ligge den til side et stykke tid inden jeg læste næste tekst. Det var for at skille teksterne ad, da mange af teksterne intet har med hinanden at gøre.

Det er en pudsig måde at sætte en bog op på og den er ret personlig. Jeg er derfor også sikker på at der er et andet publikum til denne bog, end mig. Jeg vil derfor ikke sige at bogen ikke er værd at læse, for det er den helt sikkert. Man skal bare ikke forvente en bog som kan læses ud i en køre. Slet ikke fordi man undervejs præsenteres for holdninger og synspunkter som man ikke kan undgå andet end at tænke lidt over - om man er enig med forfatteren eller ej.

En anderledes bog fra forfatterens hånd, og må erkende at den ikke faldt i så god jord hos mig, som de andre jeg har stiftet bekendtskab med. Men som man siger så skal der jo være lidt til enhver smag, så jeg håber bogen her falder i god jord hos dem der ellers giver den en chance.