mandag den 2. januar 2017

Filmanmeldelse: "Detour"!

Drama/thriller.
1time 30 minutter.
Release på diverse streamingtjenester som Itunes, Elisa, Viaplay m. fl.: 30 januar 2017

Den her film... jeg ville så gerne kunne sige at jeg syntes den var rigtig god, spændende og en fed oplevelse.
Desværre syntes jeg den var rodet, langtrukken og svær at finde rundt i. Men så den gjorde jeg dog og efter bedste evne vil jeg nu forsøge at beskrive hvad den handler om.

Vi møder en ung mand hvis mor ligger i koma på hospitalet. Han er på en eller anden måde overbevist om at hans stedfar var den der kørte bilen, da hun endte sådan. Og en aften opsøger han ballade i byen, men ender med at bestille en gut til at gennemtæve (myrde?) stedfaren.
Han kommer ved et uheld selv til at slå stedfaren ihjel og nu er gode råd dyre for han kan ikke aflyse bestillingen og samtidig vil han ikke selv i fængsel for mord.
Hvordan skal han slippe ud af den knibe? 
Og er det overhovedet stedfaren som er skyld i at hans mor ligger i koma?

Vi møder også en kvinde som er endt i dårligt selskab, hun virker rigtig sød men også en smule naiv.
Man får aldrig hele hendes historie, så helt præcist hvorfor hun er endt hvor hun er ved man ikke. Men i hvert fald ender hun med at tage med vores hovedperson videre...
 
Det jeg finder rodet er at man springer en del i handlingen. Man starter faktisk midt i filmen og ser så engang imellem tilbage til hvad der er sket inden og undervejs blev jeg i tvivl om hvornår hvad var sket.
Det gjorde den langtrukken og tung at følge med i. Men da først jeg havde fanget ideen så gav det heldigvis bedre mening.


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar