onsdag den 3. september 2014

30 dages udfordring: dag 15 + 5 bøger på 7 dage: bog 3!

De ti første numre på min ipod når den er på shuffle:

1. De smukke unge mennesker - Kim Larsen
2. I hope you´ll remember - Christian Lilholt
3. Hard as a rock - ACDC
4. Sitting on the dock of the bay - Ole
5. Mother and chikd reunion - Paul Simon
6. 21st century breakdown - Green day
7. No woman no cry - Boney M
8. Gagsta´s paradise - Coolio
9. Melankolini - Shubidua
10. I wish - Infected mushroom

---------------------------------------------------------------------

Bog 3 i instagram udfordringen om 5 bøger på 7 dage er "Den standhaftige gartner".
Bogen er på 492 sider.

Det er godt nok en anderledes bog at læse. Og jeg er ikke sikker på jeg egentlig syntes den er særlig god. Men det er ikke så meget handlingen som jeg egentlig godt kan lide men mere måden den er skrevet på som gør at den bliver ret forvirrende.

Der er så mange mennesker og detaljer man skal holde styr på og den springer rigtig meget så det til tider er svært at finde ud af hvor man er og hvem der oplever.

Den handler om en mand hvis kone og elsker/gode ven bliver myrdet. De er ved at undersøge nogen forhold omkring et nyt medicinsk produkt som ikke er afprøvet tilstrækkeligt men som alligevel er sendt på gaden.

Manden bliver anklaget indirekte for mordet fordi man holder fast i at hans unge hustru jo havde et forhold ved siden af, selv om noget tyder på det ikke er helt korrekt.

Medicinalfirmaet der har produktet vil gøre hvad som helst for at undgå en skandale og bestikker sig gerne igennem det hele lige fra menig mand til udenrigsministeriet mm.

Vi befinder og størstedelen af tiden i Afrika, hvor medikamentet afprøves på tilfældige fattige sorte, hvoraf nogen dør og andre forsvinder.

Der er på en måde flere sideløbende handlinger og bogen er rigtig svær at gengive.

Det er en krimi og en dokumentarlignende fortælling på en og samme tid, dog uden nogen form for hold i virkeligheden, hvad forfatteren også forklarer til sidst i bogen så man ikke kommer til at sammenligne med sager man har hørt om i pressen mm.

Alt i alt en bog jeg ikke helt ved hvad jeg mener om, men dermed ikke sagt at jeg ikke kan anbefale den, for der er masser af spænding i den undervejs :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar