torsdag den 26. april 2018

Anmeldelse af digtsamlingen: "Længsel"!

Via https://www.tellmeastorytoru.dk/ har jeg fået lov at anmelde endnu et lille værk af Nete Krøll. Denne gang er det værket "Længsel" som du kan finde: HER

Det er en mindre digtsamling som du kan få som e-bog eller som lydbog. Og det er lettere erotiske digte, meget med udgangspunkt i kvindens (forfatterens?) oplevelser.
Digtene er ret enkel at gå til og er skrevet i  et let forståeligt sprog, men det trækker desværre ned for mig personligt at der er en del sprogproblemer i forhold til at nogen steder er ordstillingen ikke helt god og andre steder er der stavefejl.
Men i det store hele er digtene fine og man kan godt forstå dem.
De henvender sig til et forholdsvis bredt voksent publikum og nogen af dem virker det som om der er flere følelser bag end andre. Enkelte af dem kan man ligefrem mærke at der kommer lidt vrede ud af.
Det er ikke en hyldest til kærligheden men mere en frustration over når kærligheden ikke har virket eller været som man troede. Det er i hvert fald min opfattelse. Der er dog samtidig et håb om at kunne sammensætte sex og kærlighed, så det er på ingen måde trist at læse disse digte, der omhandler noget så essentielt som seksualiteten i et parforhold.

Digte som jeg klart kan anbefale, og som jeg syntes forfatteren virkelig vil noget med. Og det er i sig selv en god ting!

1 kommentar:

  1. Kære Hverdagens baggård. Fine ord, du giver LÆNGSEL af Nete Krøll med på vejen. Vi nød selv at læse En intelligent elsker og Hvis jeg åbnede mit skød, som (vi synes) netop viser en undren over, hvad de korte møder med kærlighed og sex oftest ikke indeholder. Kh. Tell me a story, Toru

    SvarSlet