onsdag den 8. marts 2017

Kvindekamp??

Nu ved jeg godt mange nok vil mene jeg er helt fra koncepterne. Men HOLD NU K... med den kvindekamps dag. Efterhånden er det kun kvinder selv som bremser deres egen udvikling. Ihvertfald i DK. Jeg negligere ikke problemerne de kvinder i andre lande har, men her i DK har vi det altså fint hvis vi selv vil det.

Vi kan få den samme løn hvis vi tør åbne munden!
Vi kan slippe for at gå hjemme da vi både må uddanne os og have en karriere!
Vi kan få hjælp til børnepasning mm så vi ikke behøver være væk fra jobbet alt for længe, men de fleste vælger forståeligt nok at benytte sig af deres barsel!
Vi har lov at lære, køre bil, tjene vores egne penge og sågar selv vælge om vi vil giftes eller ej!
Så vi har det vist egentlig ret godt (hov havde jeg vist allerede nævnt ;)).

Samtidig hører man flere kvinder brokke sig over at deres mand ikke gør nok i hjemmet... Ikke er nok hjemme hos ungerne... Ikke laver mad tit nok... Ikke vasker tøj... Tja enten er det nogen mærkelige mænd de kvinder har fundet eller også glemmer de at lade manden "få lov", og jo det skrev jeg faktisk, for jeg har set mange kvinder der bare gør tingene selv mens de giver udtryk for at manden ikke gør det (godt nok). Måske skulle de kvinder prøve at lade være og så se om ikke tingene nok skulle blive gjort alligevel. De fleste mænd har jo altså klaret sig fint inden de kom i parforhold ;)

Og så snakker man om at mænd skal have længere/øremærket barsel... Hvorfor? Kan mænd give en flaske? Kan mænd skifte ble? Tænk det tror jeg faktisk godt de kan... Men og jo der er et men. En eller anden skal jo altså hive penge hjem og så er det måske mest logisk at det er manden som arbejder da kvinder faktisk bliver påvirket både fysisk og psykisk af at få børn. Men hvis man vil være mor og have en karriere så kan man faktisk godt. Desuden så er det jo ikke et krav at man får børn men det har de fleste slet ikke opdaget ;)

Vi skal nok kigge lidt mere på det rigtige problem. Manglende selvværd. For hvad angår arbejde så ved man at mænd har større selvværd når de er i job og derfor oftere end kvinder videreuddanner sig, gør en større indsats på jobbet og tør åbne munden og kræve mere i løn. Og nej jeg arbejder ikke så der er sikkert dem der mener jeg bare skal holde mund. Men hvor er det dog trættende at man ikke kan sætte pris på vores forskelligheder istedet.

Jeg ved godt det er nemmere at kræve en ret til at ville alt selv, men så kommer noget at det skønne ved at være henholdsvis mand og kvinde til at miste noget. For det er vores forskelligheder der gør at vi forelsker os i hinanden. Der gør at vi kan lære af hinanden. Der gør at vi kan supplere hinanden.
Hvorfor skal en mand for eksempel stadig komme med blomster til en hvis man kan købe dem selv? Hvorfor skal han bære de tungere indkøb hvis vi kan selv? Hvorfor skal manden finde sig i at kvinder skal duperes i byen (gratis drinks, betalt middag på dates) hvis vi kan selv?
Og hvorfor ser man sjældent kvinder fikse bilen eller græsslåmaskinen eller ordne afløbet... For vi kan jo selv? :)

Sorry. Jeg kan bare ikke se at det er nødvendigt med kvindernes kampdag. Det burde i stedet være en "husk vi er alle lige" dag!
I hvert fald i DK!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar