lørdag den 22. oktober 2016

Readathon #2 (Opdateres jævnligt hen over det næste døgn)!

Så kom vi hjem fra Herlufsholm, hvor der er Fantasy messe hele weekenden. Det var hyggeligt, ikke så stort og klart mest for børn. Men der var gode stande med masser af spændende bøger og nogen af de bedste danske forfattere var repræsenteret. Bl.a. Eva Egeskjold som har skrevet Næslandet serien og Palle Schmidt hvis bog "Fanden på væggen" var rigtig god i mine øjne.
Vejret var ikke rigtig indbydende, så det var dejligt at det meste foregik indendørs.
Et besøg værd her i weekenden hvis du har børn hjemme som gerne vil slås med sværd og males i ansigtet :)



Og nu hvor vi er kommet hjem står den på deltagelse i Readathon det kommende døgn :)
Klokken er nu 14:52 og jeg går igang med den første bog på min liste "Mine ord".
I hører mere fra mig senere, hvor jeg opdatere dette blogindlæg :)
 

Klokken er 19:29.
Har lige spist lidt aftensmad og kaster mig straks over læsningen igen, når jeg har tjekket et par forskellige blogs ud. Følger bl.a. lunaskaffekrog.
Og jeg er ca halvvejs i "Mine ord". Den er skrevet med meget lille skrift så den tager tid at læse, men ud over det så er historien nu egentlig rimelig god. Vi er i det vilde vesten i 1800tallet.

Klokken er 00:39.
Så fik jeg læst "Mine ord" af Nancy Turner færdig. En udemærket fortælling om en kvindes opvækst og liv i det vilde vesten. Hendes familie. Hendes glæder og sorger. Og hendes ægteskab med først en mand der slet ikke satte pris på hende og sidenhen med hendes livs store kærlighed. Dog tung at læse fordi bogen er skrevet med meget lille skrift.
Nu vil jeg finde min mand og min seng og få nogen timers søvn. Dog slæber jeg den næste bog med i seng. "Brændenælder" af Grete Hausbøl.  
Godnat :) 


Søndag!

Klokken er 10:10
Gik igang med "Brændenælder" i morges og læser lystigt videre. Holder kun pause lige nu for at opdatere og se hvad andre bloggere skriver :) 
Håber alle har sovet godt, hvis ellers man har nået at sove :) ?
Jeg skriver lidt mere senere...
 
Klokken er 14:06. Sidste opdatering!
Og jeg nåede lige præcis at blive færdig med "Brændenælder". En bog der handler om en sjællandsk kvinde som har et for tiden meget almindeligt liv. Det er lige før krigen og man hører om hendes familie og hendes arbejdsliv. Man følger hende igennem en skilsmisse hvor hun heldigvis får lov at beholde børnene. Og man hører om livets sorger og glæder.

479 siders læsning i alt på et døgn, det er jeg sådan set ok tilfreds med, selv om jeg havde håbet at være kommet i gang med den sidste bog også. Men med diverse afbrydelser, nogen få timers søvn, besøg her til formiddag mm, så kunne jeg ikke nå mere end to ud af tre bøger :)

Det har været alletiders at være med. Og spændende at følge mange andre bogbloggere og instagrambrugere.
Og får jeg mulighed for det så vil jeg klart deltage igen til næste år.

Tusind tak for denne gang! :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar