onsdag den 1. oktober 2014

Boganmeldelse: "Utro, håb og kærlighed" + #DepressionSucks!

Annette Engell.
Høst og Søn.
269 sider.

Lige da jeg faldt over bogen tænkte jeg... hmm... er hun virkelig interessant at læse om.
Jeg kendte godt lidt til Hans Engell og det politiske liv men har aldrig rigtig opfattet Annette som en der havde det store at byde på.
Men det har jeg da i den grad fundet ud af at hun har. Og jeg er ked af min tidligere opfattelse af hende, for det er kun fordi hun har stået bag ved Hans i rampelyset at man aldrig rigtig er blevet så bekendt med hende som person.

Annette fortæller i bogen hudløst ærligt om ægteskabet med Hans. Om manipulationen og charmen han kunne levere men som samtidig gjorde Annette blev fanget i deres tilværelse.
De fik børn og dem er Annette en virkelig god mor for, desværre lytter hun ikke engang til dem da de mener at nu skal hun ikke finde sig i mere.

Efter mange år sammen vælger Annette endelig at kræve skilsmisse, men det ender med hun igen flytter tilbage til Hans i deres fælles hjem. Hans er gentagne gange utro og gentagne gange konfrontere hun ham med det, men han vil aldrig snakke om deres problemer.
Til sidst bliver det for meget og Annette kommer ud af forholdet og bliver skilt. Bor i sin egen lejlighed og kommer ovenpå igen.

Annette er virkelig stærk til trods for de ting hendes liv har budt hende og hun værdsætter jo også de gode stunder der har været samt de børn og senere børnebørn der er kommet til. Annette er en personlighed som jeg tror mange kvinder vil kunne føle de har noget til fælles med.

Kan kun sige... læs bogen hvis du ikke allerede har gjort det!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

#DepressionSucks hvad går det nu ud på?

Jo, i dag den 1. oktober er det European Depression Day.
En dag hvor der bliver sat ekstra fokus på det at have depression eller være pårørende til det.

Jeg selv har kæmpet meget med det og kæmper stadig, for selv om man kommer videre så lurer det altid lige under overfladen.
Jeg har derfor, som mange andre i dag, tilmeldt mig #DepressionSucks kampagnen via Depressionsforeningen som ganske enkelt går ud på at iføre sig disse klædelige orange sokker og gøre opmærksom på at dette ikke er en lidelse som må puttes ned under gulvtæppet.

Det er derimod rigtig vigtigt med mere fokus på dette område og det skal bl.a. denne kampagne være med til at skabe.

Kender du selv en med depression eller vil du vide mere om lidelsen så gå ind på http://depressionsforeningen.dk/

Jeg er i hvert fald glad for at kunne hjælpe med at sprede budskabet, for at depression stinker kan der slet ikke herske nogen tvivl om!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar