fredag den 31. oktober 2014

Boganmeldelse: "Mit håb om frihed"!

Anja Andersen.
217 sider.
Centrum.

Jeg havde ikke lige regnet med at skulle læse denne bog, men så fik jeg den i en bunke bøger jeg overtog fra en og så tænkte jeg at jeg måtte læse den for jeg har faktisk altid godt kunne lide Anja.

Vi kender nok alle Anja fra tv, nogen har sikkert været inde og se en eller flere af hendes kampe og jeg tror ikke man kan sige dansk håndbold mm uden at man er nød til at nævne Anja.

Nogen kan lide hende, nogen kan absolut ikke.
Jeg hører til den første gruppe, for jeg elsker at hun tør være sig selv og tør skille sig ud fra mængden.
I bogen tager Anja os med bag facaden.
Både hendes egen personlige, hvor man bl.a. hører om hendes opvækst og hendes passion for sporten. Men også bag facaden i håndboldens verden, som er fyldt med mennesker der vil have tingene på en bestemt måde.

Der er opture, nedture, skader, pressen og meget meget mere at forholde sig til.
Og man glædes, undres, forarges og bliver vred sammen med Anja hele vejen igennem bogen.

Bogen er skrevet på en ret speciel måde, da den lidt ligner nogen collager med forskellig tekst, små citater og andre pudsige ting.
Så den er meget behagelig at læse og samtidig meget anderledes når man er vant til at en bog består af en masse ens linjer og ikke så meget andet.

Samtidig er der en del billeder fra Anjas liv, det er virkelig spændende at se.

Så jeg kan helt sikkert anbefale bogen og jeg var faktisk så begejstret at jeg læste den på knap et døgn. Det er sådan en bog som man bliver helt opslugt af hvis man føler sig på bølgelængde med personen Anja, for ellers vil jeg tro man ikke har lyst til at læse den.

Skøn bog og dejligt at lære Anja bedre at kende!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar