tirsdag den 28. oktober 2014

Boganmeldelse: "Femte sol brænder" + Racing festival.


Michael Larsen
364 sider.

Denne bog er en god blanding af krimi og videnskab. Den handler om astroarkæologi og mord.
Den kvindelige "hovedrolle" er kommet til Danmark for ikke at blive udsat for familiens straf. De er rettroende muslimer og da hun er blevet voldtaget skal hun straffes. Og nu hvor hun er flygtet vil hun stå til at blive slået ihjel hvis de finder hende igen. Hun har dog løjet sig død, så hun regner ikke med at der kommer en kontakt igen...

Hun skal hjælpe med at tyde nogen tegn på en stor sten "Herrestrupstenen". Denne sten er fundet hos en der er død. Myrdet. Hvorfor han er myrdet ved man ikke og det viser sig da også at den betjent hun hjælper slet ikke er betjent.

Stenen fører hende ud og rejse, den gør at hun er med i et flystyrt som hun heldigvis overlever og den gir grobund for dybe samtaler med folk der ved ligeså meget eller mere end hun selv gør omkring arkæologi, historie og kometnedslag.

Historien foregår i Danmark og er man fra vest Sjælland vil man kunne genkende mange af de steder der nævnes i bogen.

Forresten ender hun også med at måtte skyde nogen i sin egen familie for at overleve. Så der er spænding hele vejen...

Yderst velskrevet og fangende bog.

.........................................................................................................................



Som jeg nævnte forleden var vi til Racing festival i Roskilde. Vi havde fået fribilletter.
 
Det var så spændende. Desværre kan jeg ikke holde til alt det jeg gerne ville for det kunne have været så fedt at få en køretur i en af de mange biler der blev kørt med inde på byringen. 
 
Men bortset fra det så var det strålende regnvejr hvilket dog ikke afskrækkede nogen. Der var stadig rimelig mange mennesker.

Vi fik set en masse biler, snakket lidt med en om noget rabat på nogen værksteder rundt om i DK og indsnuset en masse bilos :)
Det var med andre ord en rigtig spændende dag!

Nu har Casper omkring 14 dages ferie så det nyder vi til fulde begge to. Har med vilje ikke planlagt det store og da jeg er meget på smerteklinikken lige for tiden så har jeg ikke overskud til ret meget. Har endda måtte aflyse nogen ting, men sådan er det. Jeg ved jo jeg skal passe på mig selv... jeg er bare ikke særlig god til det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar