torsdag den 23. oktober 2014

Smudsbind/støvcover på bøger...

http://boghylden.com/23/10/2014/man-har-et-standpunkt-til-man-tager-et-nyt-en-fortsat-diskussion-om-stovcovere
På denne blog jeg lige har linket til kører der en samtale om støvcover/smudbind. Altså de stykker ekstra papir som er udenpå bøger for at beskytte dem.

Og jeg er slet ikke uenig med bloggeren om at de mens man læser er i vejen, er irriterende og de derfor skal væk. Altså imens man læser.

Jeg har dog aldrig smidt et støvcover ud, da jeg altid gerne har villet passe på de bøger som jeg ville gemme, når der ellers fulgte og følger et med.

Det er rigtig ærgeligt at mange af de smudsbind er pænere end selve bogens forside, for som udgangspunkt er de der jo kun for netop at beskytte bogen  som en slags bogbind, ligesom det man ligger på sine skolebøger. Men ikke desto mindre så har de en god funktion.

Hvad gør du med dem?
Fjerner du dem også mens du læser?
Smider du dem ud?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar