Boganmeldelse af: "SMS"!

Anmeldereksemplar modtaget fra 2 feet entertainment.

Forfatter: Steen Langstrup.

104 sider.

Gys.

ISBN: 978-87-7994-173-1

Kan man skrive en eller flere historier via sms beskeder? Ja, det går faktisk ret godt. Forfatteren her har formået at lave nogen frygtelige fortællinger via dette medie og selvom det måske ikke er klassiske gysere man her læser så er der en stemning undervejs af noget som er svært at beskrive.

Det er flere forskellige historier og nogen er værre end andre. Der er plots lige fra afdøde der skriver til familien, til en der bliver dræbt eller som dræber sig selv da man ikke helt ved præcis hvad der foregår. Og der er noget uforklarligt ved alle historierne. Det er faktisk en virkelig interessant måde at få fortalt en gyserhistorie på, da den skiller sig meget ud fra det man som læser er vant til.

Bogen henvender sig til unge der ikke er sarte, voksne som godt kan lide noveller med et tvist og så til dem der bare godt kan lide at læse noget anderledes som også giver en noget at tænke over. For det her er godt nok ikke et helt nyt koncept, men det er ikke et koncept man støder på så tit. Og kan man godt lide at læse noget der ikke ligner alt andet så er dette klart en bog der kan anbefales.

Personligt oplevede jeg at et par af historierne fik jeg lyst til at læse et par gange, for dem skulle jeg lige forstå helt. Ikke at de ikke var nemme nok at læse, men mere fordi de kan tolkes forskelligt. Jeg var dog aldrig skræmt som man ellers kan blive af gys, men jeg følte et ubehag undervejs da noget af det samtidig kunne blive meget virkeligt. Vi har jo alle en mobiltelefon og en mulighed for at modtage beskeder fra folk vi ikke kender. Så det kom på den måde ret tæt på.

Det er genialt og jeg håber der kommer mere i samme stil fra forfatterens hånd, for det er skønt med noget andet end det gængse!