søndag den 4. april 2021

Anmeldelse af avis: "Lifeform"!


 Anmeldereksemplar fra Forlaget Afkom.

Forfattere/Kunstnere: Matt Chiri, Lauge Eilsøe-Madsen, Julia Manusson, Ollie Severin, Adin Kvarnström, Suki Sánchez, Lukasz Kowalczuk og Mörk Borg.

Horror/Ekstremitet/Avis.

32 sider, ikke nummereret.

Engelsk tekst.

 

Her er dagens avis, men ikke dagens nyheder. Nej pjat. Men værket er lavet i avis form og er en god størrelse at sidde med. Der er mange flotte detaljer, illustrationer og en god blanding af tegneserie og eventyr i skøn miks.

 Jeg har flere gange vendt tilbage og bladret i værket. Og har gennemlæst det to gange, da jeg syntes jeg opdagede nye detaljer hver gang. Nogen af historierne fanger mere end andre og jeg var især begejstret for "Come drink the water" som i sin meget enkle udtryksform bare var interessant og fangende.

Det gælder som for andre værker fra samme forlag, at dette ikke er for hvem som helst. Det er ikke for begynderen der primært læser Anders And (ikke at det fejler spor, jeg elsker selv Anders And og alt hvad hans liv indebærer), men henvender sig mere til dem der er vant til at læse tegneserier og andre værker som er mere ekstreme, anderledes og med et hårdere udtryk bag sig.

Avisformen tiltaler mig som læser og jeg håber at støde på mere i samme dur, for det giver en helt speciel følelse at sidde med, fremfor et standard tegneseriehæfte.

Dette værk skiller sig ud fra mængden af tegneserier på markedet og selvom det ikke er de mest barske og blodige historier, så har det en stor berettigelse alligevel. For der er stadig uhygge, tankevækkende scener og nogen sindssygt flotte tegninger. Og det i sig selv er jo altid en fornøjelse at kigge på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar