Boganmeldelse af: "Mørklagt"!

Anmeldereksemplar fra forlaget Victoria Publishing.

Forfatter: Linda Victoria.

411 sider.

Erotik/Roman/1.bog i Affinity trilogien.

ISBN: 978-87-970696-3-9

Jeg var utrolig længe om at komme gennem denne roman, det vil jeg gerne fra start af erkende. Med det samme jeg begyndte at læse følte jeg at jeg var tilbage og læse Fifthy shades bøgerne, blot i en lidt anden form. Og selv om jeg syntes godt om dem så fik jeg ikke helt samme fornemmelse her.

Denne bog er mere dyster og der er nogen helt andre parametre hvad angår sex og vold, samt homoseksualitet. Og selv om jeg ikke på nogen måde er sart, så blev jeg lidt frastødt undervejs over at bogen på mange punkter omhandler voldtægt og andre seksuelle krænkelser. Men fred være med det, for der er jo også en underliggende historie som foregår blandt de rigeste af de rige forretningsfolk. Folk som har store psykologiske problemer, behov og begær der nærmest går ud i et samt nogen beskrevne karakterer som ikke er synderligt realistiske. Der er nærmest et barnligt islæt over nogen af karaktererne, blandt andet møder man en mand som har en panter som kæledyr. Jeg må erkende noget af det var svært for mig at tage seriøst og skal jeg overordnet se på historien så minder den for meget om de mange andre erotiske romaner der er på markedet.

Nu er dette kun første bog i en trilogi og jeg vil da ikke sige at historien ikke kan gå hen og blive mere interessant, men det bliver så ikke mig der bliver læser af næste bog. For det fangede mig simpelthen ikke nok.

Det var interessant at stifte bekendtskab med denne forfatter og hendes debut roman, som helt sikker nok skal ramme toppen af boghylderne rundt omkring, for jeg kan sagtens se fascinationen af de her typer romaner. Historien her skiller sig da også ud fordi det meget er den homoseksuelle kønslige omgang der beskrives og om det er forfatteren der har fantasier omkring disse ting eller oplever det som et spændende emne, skal jeg ikke kunne sige. Men det er slående at det ligesom er omdrejningspunktet for bogen selv om der er en kvindelig hovedperson.

Jeg følte lidt at bogen blev "en mere i rækken" af disse erotiske romaner, men måske tager jeg fejl. Måske har den her et andet potentiale og det så blot er nogen andre end mig historien henvender sig til.