mandag den 27. maj 2019

Boganmeldelse: "Småting 2"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forlaget: BoD - Books on Demand.
Forfatter: Unna Hvid.
Digte.
56 sider.
Kan købes: HER 
 
Som man kan se her har jeg for nylig anmeldt den første bog af tre. Og den forstod jeg ikke ret meget af. Jeg må jo nok erkende jeg heller ikke forstår ret meget af denne næste i rækken. Men jeg har en fornemmelse af at den her forsøger at afbillede nogen små ting i hverdagen. 
Jeg føler ikke de små digte er svære at læse, men meningen bag har jeg svært ved at finde.
 
Jeg får dog det indtryk at det er sammenhængende digte som forsøger at fortælle mig om de små ting i livet. Og det hjælper en smule, hvorfor jeg klart syntes bedre om bog to. Så jeg ser frem til at læse den sidste i rækken også. Men det bliver på et senere tidspunkt.
 
De her digte er ret ligetil, men er man ikke vant til at læse digte, så kan det godt være lidt problematisk at gå i gang med. Digtene har hver et nummer og ingen titel. De er ud i en køre og alligevel hver for sig. Jeg får dog ikke meget ud af som læser, at læse dem enkeltvis. Men måske andre vil få noget ud af den vinkel.
 
Bogens udtryk er pænt og enkelt. Men forsidens billede er ret dystert og sådan opfatter jeg ikke indholdet. Så måske der er noget jeg ikke har fanget? Det må forfatteren selv vide tænker jeg.
 
Jeg vil gerne anbefale at man læser Unna Hvids digte, for jeg tror helt sikkert at der vil sidde nogen derude som kan og vil få en masse ud af at læse disse digte, også selv om jeg personligt ikke gør. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar