Boganmeldelse af: "Mig, Joanna"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forlaget Mellemgaard.

Fortsættelse til bogen "Kan man dø ung" som jeg har en anmeldelse af her:http://livstegnfraummi.blogspot.com/2018/12/boganmeldelse-af-kan-man-d-ung.html

223 sider
Roman
Kan købes: HER

Vi får her historien fra Joannas side. Vi følger hende mens hun oplever bruddet med sin kæreste Mikkel, efter hun opdager at han har været sammen med en anden og vi følger hende mens hun prøver at finde en plads i livet som ung. Hun mister en veninde der på et tidspunkt er sammen med hendes nye kæreste og da hun møder Jimmi ender hun med at flytte sammen med ham, selv om hendes forældre syntes de ter lige tidligt nok at hun flytter hjemmefra. Hun kommer i gang med at uddanne sig til frisør, men det meste af tiden går med at ryge hash og afprøve stoffer, selv om hun altid har sagt at det vil hun ikke.

Det er en bog som handler om at være ung og lidt rodløs - til trods for at hovedpersonen er vokset op i en ret almindelig familie. Der er ikke så meget at sige til selve bogen. Den handler om et miljø som mange unge nok genkender, hvor det meste handler om at finde en kæreste og feste. Men den er ikke så relevant at jeg vil sige den fanger mig synderligt. For den er også ret overfladisk, og selv om det da er synd for hovedpersonen at hun oplever utroskab to gange, så får man aldrig rigtig ondt af hende, da hun selv vælger at taget stoffer og være mere ligeglad med sit liv.

Bogen er hurtigt læst og efterlader ikke det store indtryk. Og selv om jeg tror forfatteren gerne vil fortælle noget med sine bøger, så er der ikke rigtig noget substans som efterlader mig med den store mening i det hele. Så jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal sige til bogen her. For den er da fin som en lidt enkel læsning når man ikke lige har andet at tage sig til, men jeg vil ikke mene (rent personligt) at det er nogen bestseller.