fredag den 25. januar 2019

Boganmeldelse af: "Lærebog Selv-clairvoyance. Lykken findes inde i dig"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forfatteren.
Kan ikke finde et link til den fysiske bog, da den er ret ny, men kan finde et link til e-bogs udgaven: https://www.saxo.com/dk/selv-clairvoyance-laerebog_epub_9788793808003 
men man kan vist købe den i fysisk form via Lena Øjersons facebookside.
Bogen er på 83 sider.
Forlag: Books on demand GmbH, København.

Jeg har modtaget denne første bog i hendes serie. Serie er måske forkert at kalde det, men Lena har gang i at udgive en række lærebøger som skal prøve at gøre den alternative verden mere almindelig og mere tilgængelig for os alle sammen. Hvad enten man tror på det eller ej.
Jeg indrømmer gerne at jeg er på mange punkter skeptisk, for i mine øjne er clairvoyance ikke noget man kan lære. Det er noget man enten kan eller overhovedet ikke kan.
Bogen her lægger dog op til at vi alle kan det i forskellig grad. Og her er både introduktion til den altenative verden og øvelser man helt konkret kan udføre.

Men efter at have læst den, må jeg alligevel sige at jeg ikke vil kalde det for clairvoyance. Alt hvad der nævnes i bogen er i mine øjne intuition. Og så kan man måske argumentere for at de to ting hænger sammen. Jeg har ikke forstand nok på det, men jeg føler ikke at jeg er blevet klogere på den alternative verden af at læse bogen og udføre nogen af disse øvelser som er beskrevet. Eller også kender jeg mig selv for godt på forhånd. For mange af tingene handler om at man skal turde tro på sig selv.
Det er en meget stor skrifttype der er benyttet og jeg havde næsten en opfattelse af at jeg læste en børnebog, men måden man får tingene beskrevet. Og samtidig virker det som om der ikke er nok at skrive om, siden man har valgt så stor en skrift. At der så samtidig godt måtte læses en ekstra gang korrektur er lidt ærgerligt, men det er dog til at se gennem fingre med.

Bogen kan være en fin introduktion hvis man er helt ny indenfor den alternative verden og jeg er sikker på mange kan få mere ud af den end jeg fik. Men personligt endte jeg med at sidde tilbage med en fornemmelse af at det som forfatteren netop ønsker at gøre mindre alternativt, stadig bliver tanden for abstrakt for mig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar