tirsdag den 18. december 2018

Boganmeldelse af: "Sandheder og løgne. Brady-trilogien 1"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forfatter Maja Flak.
Erotisk roman.
Forlaget Flak.
378 sider.
Udgivet 2018.
Kan købes HER

Bogen handler om Sofie, hun foretrækker at blive kaldt Fie. Hun bor sammen med en veninde, Rebekka. Fie har været udsat for seksuelt misbrug som barn, af sin stedfar og selv om han ikke længere er i hendes liv, så er hendes dæmoner der stadig. Hjulpet godt på vej af hendes alkoholiske mor der jævnligt dukker op og tigger om penge.
Fie lider af mareridt hvor hun h´genoplever de ting hun blev udsat for, og derfor tyr hun også selv til alkohol, for at kunne sove. Det gør desværre også at hun tit kommer ud for situationer hvor hun ikke helt kan styre sig selv og sit liv. Hun mister nemt de jobs hun har haft, men hun drømmer også om at lave noget helt andet. Hun vil nemlig gerne være designer. Men det kræver en uddannelse, og det har hun ikke rigtig mod på. Hun møder Thomas, som giver hende et job som sekretær. Absolut ikke et job hun er interesseret i, men penge skal hun jo tjene. Det udvikler sig hurtigt til en hed affære, for det viser sig nemlig at være en affære... Omend en ret forvirret en af slagsen.

Jeg vil med vilje ikke skrive så meget mere om handlingen i bogen, da der også skal være noget til læsere fremover. Dog kan jeg nævne at eftersom det er en erotisk roman (bind 1 af Brady-trilogien) så er der selvfølgelig nogen rimelig detaljerede sex scener undervejs.

Men jeg er nød til at sige at bogen desværre skuffer mig rent personligt. For ja, jeg kan godt se det skal være en kærlighedshistorie og at Fie og Thomas begge har haft noget at kæmpe med, hvorfor de både er et rigtig godt match og samtidig er et frygteligt match. Men men men... Har man læst Fifthy Shades bøgerne så behøver man ikke læse denne bog. For i mine øjne er det en omskrivning af disse. Godt nok er den kvindelige hovedperson en der har mere med sig i lasten, men udover det så er der vist ikke så meget andet der ikke passer ret godt overens. Jo, der er lige en enkelt ting omkring Thomas, nemlig at han har en kontrakt med en dame som er lidt anderledes, men det spiller reelt ingen rolle.
Bogen er ligeså hurtigt læst som Fifthy Shades, så der er et godt flow i sproget. Men jeg er desværre nød til at sige at der ikke er noget nyt under solen i denne bog. Der mangler noget som kunne gøre den mere interessant, så den ikke ligner andre bøger på markedet.

Jeg kan derfor ikke sige ret meget andet end hvis du har lyst til at læse en bog der minder om Fifthy Shades, så go ahead. 
Personligt kedede det mig, at der ikke var en anden vinkel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar