lørdag den 5. juli 2014

Boganmeldelse: "En mand der hedder Ove"!

Bogen er skrevet af Fredrik Backman og er på 357 sider...

Jeg har læst mig til at bogen er yderst rost og kender også en der har været ganske begejstret...

Jeg glædede mig virkelig til at få en god oplevelse...

Men...
Jeg må ærligt indrømme at denne bog ikke fangede mig. Den var tung og kedelig at skulle igennem og jeg kæmpede mig fra kapitel til kapitel...

Humorforladt selv om den er beskrevet som værende et satirisk kunststykke og skrevet på en måde så jeg som læser følte mig nedgjort som person...

Bogen handler om Ove. En mand der altid har været meget sort/hvid og gået mere op i at tingene skal være korrekte frem for at følge for meget med fremskridtet.

Ove er enkemand og forsøger flere gange at begå selvmord da han ikke længere føler han er noget værd. Også fordi han ikke længere er attraktiv på arbejdsmarkedet.
Han er tvær og bitter, men fatter alligevel kærlighed til en omstrejfende kat. Og hans nye naboer som han mere eller mindre er tvunget til at hjælpe da konen ikke har kørekort og manden ikke er den skarpeste kniv i skuffen...

Jeg fik af vide af en via nettet at jeg aldrig ville komme til at læse romaner på samme måde igen når jeg havde stiftet bekendtskab med denne bog... og nej det håber jeg virkelig heller ikke... for hvis fremtidige bøger er ligeså langtrukne som denne så dropper jeg læsning fremover...

Men læst blev den og selv om jeg personligt Ikke er begejstret så skal det da ikke afholde andre fra at læse den. Vi er jo heldigvis forskellige alle sammen og nogen kan sikkert få mere ud af den end jeg kunne...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar