mandag den 25. december 2023

Boganmeldelse af: "Sjælens mørke nat"!

Reklame.
Anmeldereksemplar modtaget fra forlaget Muusmann.
Forfatter Charlotte Campen.
Udgivet 2023.
Selvudvikling.
124 sider.
ISBN 978-87-94360-44-9

Jeg er nærmest mundlam. Til en start så fik bogen her mig til at sidde og tude. Så begyndte jeg at forstå hvorfor, da den ramte nogen ting hos mig selv som jeg stadig arbejder mig igennem rent personligt.

Men det er vel netop det en bog om selvudvikling gerne må kunne. Ramme rigtigt så man både kan blive berørt, forundret og beroliget på en og samme tid.

Denne bog handler om når man gennemgår en livskrise. Om det er sygdom, dødsfald, skilsmisse eller noget helt fjerde så kan man måske få noget brugbart med sig, ved at læse denne bog.
 
Forfatteren selv har gennemgået blandt andet noget sygdom og hendes udgangspunkt er at der altid er en vej i mørket. Men at det kræver noget at finde den vej. Om det så er at man skal have hjælp udefra, om det er at man skal meditere (og der er nogen gode guides til dette), om det er at man skal tage tid til sig selv, eller om det er noget man kun selv kan definere. Så får man en form for hjælpende hånd/et let spark i måsen, i dette værk.
For man får hurtigt en forståelse af at selv når livet slår allerflest knuder og det hele virker helt sort, så er der en løsning. Men måske er den løsning blot noget andet end forventet og det kan også munde ud i at man er nødt til at ændre på nogen grundlæggende ting i ens liv.

Så det er ikke et værk for alle. Men det er et værk for dem af os som har brug for at lige blive mindet om, at selv om livets faser kan byde på mange ting, så er der en mulighed for at komme igennem de kriser der ellers ville kunne vælte en helt af pinden.

Et rigtig godt værk som ikke giver sig ud for at være noget det ikke er. Man bliver ikke lovet noget og man får ikke meningen med livet, men man får af vide at der er en vej og at man selv spiller en stor rolle i ens eget liv.

Jeg kan kun anbefale dette værk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar