torsdag den 29. maj 2014

Boganmeldelse: "Morgenåbner"!

Forlag: 12 Bøger
Forfatter Vibeke Marx
182 sider.
Titel: Morgenåbner.

Denne bog havde jeg faktisk glædet mig til. Den er Dansk vinder af en dansk/norsk/svensk konkurrence om en samtidsroman.
Men og joh... der er et men... 
Bogen er ikke særlig lang, men hold da op den er tung. Der er rent ud sagt for mange mennesker og for mange problemstillinger i forhold til den plads og den tid der er mulighed for at følge undervejs.

Jeg har kunne konkludere så meget så at den handler om en arbejdsplads hvor man primært følger nogen pædagoger og deres arbejde samt deres privatliv.
Man hører om diverse kærlighedsintriger, børn der skal hjælpes mere end andre, dødsfald, spritkørsel, sygemelding og meget meget andet. Den er derfor i min verden alt for rodet og ville vinde meget ved at man primært kun fulgte en hovedperson eller at bogen ganske enkelt skulle være længere...

Det er klart en bog man ikke nemt kan beskrive og derfor vil jeg sige som læser at hvis man skal have et indtryk af bogen skal man selv gå i kast med den. Så jeg vil ikke komme med en anbefaling men jeg vil heller ikke være helt negativ, for jeg er sikker på andre kan få mere ud af den end jeg har fået rent personligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar