fredag den 2. april 2021

Anmeldelse af tegneserie: "3 veje til helvede - nr.1"!

 

 
Anmeldereksemplar fra Forlaget Afkom.

Forfatter: Michael Carlsen.

Horror/Ekstremitet/Tegneserie.

28 sider, ikke nummereret.


Fire historier. En om en reporter som skal lave et indslag fra en kirkegård. En om to venner der er på telttur. En om zombie eksperimenter og til slut en der handler om en leg.
 
Meget forskellige historier, men beskrevet og tegnet med en passion som man ikke er i tvivl om. Det er nogen virkelig flotte og enkle stilarter. Og de bærer de fire historier rigtig fint.
 
Det er uhygge, blodigt og lettere skræmmende, men der er alligevel en snert af noget humoristisk ind over, som jeg syntes er ret fint. Og som læser efterlader dette hæfte mig med en nysgerrighed for at se mere fra forfatterens hånd. 
 
I forhold til andre udgivelser fra forlagets side, finder jeg ikke dette værk ligeså voldsomt eller ligeså udfordrende, men jeg hygger mig til gengæld undervejs med at læse tegneserien, fordi jeg har bliver inviteret ind i et værk som har noget andet at byde på end blot det visuelle. Det visuelle er enormt flot men det er historierne som er de fangende her. Og jeg vil mene at hvis man ellers er glad for tegneserier og har mod på at prøve noget anderledes men knap så specielt, så er dette værk et godt sted at starte. 

Så har du ikke rigtig læst så mange tegneserier hvor indholdet er lidt mere barskt, så vil jeg anbefale at du kigger på denne udgivelse. God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar