fredag den 8. oktober 2021

Boganmeldelse af: "Madpakker - uden gluten"!

 

REKLAME!

Anmeldereksemplar modtaget fra www.forfatterskabet.dk

Kogebog

Forfatter: Karina Baagø

100 sider

 ISBN: 978-87-94159-51-7

Her i huset er det kun min mand som skal have en madpakke med på job. Jeg går jo hjemme, så jeg har ikke behovet. Men nu kan man jo også benytte en madpakke hvis man tager på skovtur, køre en tur eller blot vil have noget nemt til frokost mens man er hjemme. Og da jeg samtidig lever glutenfrit og er den der primært laver maden i huset, så spiser min mand også gerne de glutenfri ting, for de er jo sunde nok og gode nok også selvom han ikke har behovet for at leve glutenfrit. Men jeg vil samtidig gerne slippe for at lave flere ting og så skal vi heller ikke handle ligeså meget ind. For man handler rigeligt ind når man lever glutenfrit i forvejen, da mange opskrifter man støder på kræver både det ene og det andet. Så hvad det angår er den glutenfrie livsstil (som jeg lever efter grundet intolerance) ikke nemmere.

Derfor er det også rart at støde på nogen kogebøger som kan gøre det hele lidt nemmere. Ikke at der ikke stadig skal bruges en del ingredienser, men denne kogebog med madpakke ideer, passer godt ind i en almindelig hverdag og man kan nemt tilpasse derefter. Flere af tingene er også gode dagen efter eller et par dage efter. Jeg er ikke den store fan af boghvede så de opskrifter der indeholder det er ikke dem jeg først kaster mig over. Men jeg er til gengæld svært glad for den opskrift der er i bogen på bagels. Ikke mindst fordi her er et brød som også kan fryses ned til senere brug. Og kanelknækbrødet det får virkelig hurtigt ben at gå på. Så der er nogen opskrifter i bogen som vil blive gengangere herhjemme, det er helt sikkert.

En kogebog som er nemt at gå til og som giver gode ideer til madpakker/frokost som mætter. Mad der er nemt på farten og det kan de fleste af os jo godt lide. Samtidig er jeg selv meget glad for at brød er groft, og det er der nogen af dem her i bogen som virkelig må siges at være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar