torsdag den 2. juli 2020

Boganmeldelse af: "Åbn dine øjne"!

                                           
   
Anmeldereksemplar fra Copenhagen storytellers.
Forfatter: Michael Juhl Svendsen.
Digte.
106 sider.
ISBN: 978-78-93215-28-3

Det er snart et stykke tid siden jeg sidst har læst digte og jeg har faktisk savnet det. For jeg kan godt lide at fordybe mig i digte som har lidt kant. Digte hvor jeg som læser skal reflektere over hvad det egentlig er der bliver skrevet om.
Jeg ved ikke om det er tilfældet her, men jeg fik da vendt en masse tanker undervejs, for her er kant. Digtene handler om denne tids generation hvor alt foregår via de sociale medier, storbylivet og hvordan forholdet mennesker imellem nemt kan blive præget af en ligegyldighed, men som alligevel bærer en smerte af lidt ensomhed med sig.
Det er godt ramt og meget sigende for vores liv og samfund i dag. Hvis man ser sig omkring sidder alle med næsen i en telefon. Man skærmer sig fra virkeligheden ved at leve via en alternativ virkelighed der foregår på skærmen. Men man kan som menneske ikke komme udenom at det har nogen konsekvenser. Blandt andet sætter man kærligheden på spil.

Det er en ret fin digtsamling som på trods af et lidt hårdt udtryk virkelig fanger en som læser. Her er noget at komme efter og hvad enten man er vant til at læse digte eller ej, vil man få noget med sig fra dette værk.

En digtsamling som måske nok er i den dybere ende, som kan give en noget at tænke over, men også en digtsamling som er et bekendtskab værd hvis man gerne vil have et afbræk fra sit liv og lige se lidt nærmere på hvad det egentlig er for et liv vi alle lever - sammen eller bag skærmen.

Man kan selvfølelig selv tolke frit og det har jeg helt sikkert tilladt mig, men ligemeget hvad man ender med at mene digtene handler om så kan man tydeligt mærke at forfatteren vil noget med sine ord!             

Ingen kommentarer:

Send en kommentar