tirsdag den 7. april 2020

Boganmeldelse af: "Bio digte"!

Af Karsten Høyer. 
Udgivet i 1985. 
48 sider.
Digte. 
ISBN 87-418-7366-1

Så gik jeg lige i mit skab og fandt en gammel digtsamling. Eller gammel og gammel, den er jævnaldrende med mig selv. Men den skulle have en chance og det fik den. I så stor grad at jeg ikke kunne lægge den fra mig. 

Jeg har dog læst nogen af digtene flere gange for det er ikke den nemmeste digtsamling at forstå. Der er mange specielle ord og hindu ord. Man får dog en forklaring på ordene bag i bogen, hvilket er en stor hjælp.

Jeg kendte ikke forfatteren i forvejen og kan derfor ikke udtale mig om hans andre værker. Men jeg kan sige at dette værk giver en noget at tænke over. Og digtene slipper ikke en lige med det samme.

Henvender sig nok mest til nogen der er vant til at læse digte og gerne i den lidt tungere genre. 

Men digtene i værket er nemme at gå til og man kan med garanti få noget forskelligt ud af dem, alt efter hvem man er og hvordan man forstår dem. 
Jeg er ikke sikker på jeg har forstået dem alle endnu og tvivler på jeg kommer helt til det. 

Et fint værk, som er lidt svært at forstå, men som overordnet set fortjener sin egen plads i de digtsamlinger folk nu engang har. Det svære kan blive at skaffe bogen grundet dens alder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar