Boganmeldelse: "Småting 3"!

Anmeldereksemplar modtaget fra forlaget: BoD - Books on Demand.
Forfatter: Unna Hvid.
Digte.
56 sider.
Kan købes: HER

Tredje og sidste i rækken. Havde ellers tænkt at vente lidt med at skrive anmeldelsen, men nu kan den ligeså godt komme med. I kan finde anmeldelse af 1 og 2 under tidligere indlæg på bloggen.

Der står på bagsiden at denne digtsamling handler om natur, ord, relationer, glæde mm og der har tilsvarende stået det samme på de foregående bøger. Men jeg har virkelig svært ved at komme ind under huden på disse digte. Jeg bliver ikke fanget, jeg husker dem ikke og jeg får intet indtryk af noget som helst undervejs. Det ærgre mig lidt, for jeg kan godt lide poesi. Jeg kan godt lide at læse noget der skiller sig lidt ud. Men jeg skal som læser føle jeg får noget ud af det, ellers er det for mig ret meningsløst. Og denne tredje bog i rækken giver mig ikke noget. Så jeg må nok bare erkende at Unna og jeg ikke er på bølgelængde nogen steder.

Her er igen 52 digte som man ikke behøver have læst de foregående digtsamlinger for at gå i gang med. Her er igen en form for sammenhæng i digtene, da jeg på ingen måde kan se hvad jeg skulle få ud af dem enkeltvis. Men udover det, så bliver det bare ord, som desværre ikke efterlader mig med noget særligt indtryk og jeg er derfor hurtigt videre, efter at have læst digtsamlingen.

Jeg har med alle tre bøger følt at forsiderne og formatet af bogen viser mig noget helt andet end det der står i den. Men om det er mig som er helt blank, skal jeg ikke kunne sige - det kan da sagtens tænkes. Og i så fald håber jeg andre er villig til at give digtene en chance :)

Så god fornøjelse hvis du vil læse bøgerne, jeg ville ønske jeg kunne sige noget mere om både denne og de to foregående, men det er mig simpelthen ikke muligt.