søndag den 18. november 2018

Boganmeldelse af: "Gæt et dyr"!

Af Seema Suchdev Wrisberg

Eksemplar modtaget fra forfatteren.

Det er en selvudgivelse og man kan købe den ved at kontakte forfatteren på mail: forlagetbog@gmail.com og prisen er omkring 129kr

Den er på 52 sider og er illustreret af Sigurd Wrisberg.

Årh hvor jeg hyggede mig med denne lille børnebog. Ikke så meget fordi den har den store handling, men fordi den var hyggelig og sjov at gennemgå.
Handlingen er meget enkel. Titlen ligger op til hvad det går ud på, på hver side, skal man gætte et dyr, ud fra det der er beskrevet. Og syntes man det er alt for svært, så er der hjælp at hente.
Bogen henvender sig til dem med små børn, hvor man sammen kan gætte på dyrene, og til de lidt større børn som selv læser og selv kan regne ud hvad det er de skal. Men den henvender sig altså også til barnlige voksne :) Forstå mig ret, den er en fornøjelse at læse. Illustrationerne er på børnehøjde og man føler sig suget tilbage til sin egen barndom med lidt skæve tegninger, små remser, livsglæde og masser af fantasi.
Jeg havde personligt gerne set nogen sidetal, det havde jeg følt ville få bogen til at se mere færdig ud. Men det er en så lille detalje at det ikke kan ødelægge min begejstring for bogen som helhed.

Dette er en børnebog som mange kan få stor glæde af, og som de voksne samtidig kan more sig lidt over, især hvis den læses sammen med børn.

Et fint værk, som jeg tror kan bringe meget kvalitetstid med sig i børnefamilier rundt om i landet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar