mandag den 1. oktober 2018

#DepressionSucks

I dag er det 1. Oktober. Og det er dagen hvor der landet over er folk som tager orange sokker på.

Det gøres som led i Depressonsforeningens kampagne for at få mere fokus på emnet depression.

Jeg har selv kæmpet med svær depression i gennem en årrække. Fik både medicin og samtaleterapi og kan i dag se tilbage på nogen hårde år men også nogen lærerige år. For jeg oplevede også hvor tabubelagt depression er og hvor lidt kendskab folk har til denne usynlige lidelse.
Så jeg har også i ført mig sokkerne.

For det er vigtigt at vi får snakket om psykiske problemer, får spredt kendskab til hvordan man opdager når folk fejler noget samt oplyser folk om hvordan de skal/kan opføre sig i selskab med en der er syg. For gæt engang man er stadig lige menneskelig selv om man har en psykisk lidelse.

Jeg håber mange af jer vil støtte op om denne kampagne igen i år og på forhånd sige tak til alle der støtter på den ene eller den anden måde.

#TaSnakken #Depressionsforeningen
#DepressionSucks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar