mandag den 4. september 2017

Boganmeldelse: "Praktikantens univers"!

Richard Asklund
228 sider
Saxo Publish
Udgivet 2017
Kan købes: her

Forfatteren skrev til mig og spurgte om jeg havde lyst til at læse hans bog. Og det havde jeg i den grad, for den lød spændende.
Det er en krimi som jeg med det samme vil sige er lidt udenfor kategori. Den er ikke helt nem at gennemskue, men til gengæld sker der meget og den er faktisk næsten klam til tider.

Bogen handler om en mand der torturere og dræber kvinder. Kvinder der skal symbolisere hans moder. Han er følelseskold og virker nærmest umenneskelig.
Vi møder også en del andre i bogen. Der er et par som ser et bankrøveri og får fat i en del af byttet hvorefter de flygter ud af landet og nordpå.
Og vi møder en mand der nærmest er et dyr fordi han er opvokset hos en mand der holdt ham indespærret.
Vi møder også et par kvinder der er på rejse sammen og som begge ender med at blive taget til fange.
Der er med andre ord en hel del personer at holde styr på, men det går egentlig fint når man lige har fanget fidusen.

Bogen er velskrevet og uhyggelig. Der er spænding og gang i den og den var overraskende hurtigt læst, hvilket er stort for mig personligt, da jeg ikke er den der læser flest krimier.

Jeg fandt den nem at gå til og havde ikke lyst til at stoppe med at læse, de gange jeg blev afbrudt af noget andet. Og den efterlod i den grad et indtryk, for da historien er så barsk så kommer man også til at tænke over hvordan forfatteren dog har fundet på at skrive om de ting. Der skal alligevel noget til før man kan sætte sig ind i en psykopatisk morders hjerne, men det får man en ret god mulighed for i denne bog, så forfatteren må enten være interesseret i hvordan psykopater tænker eller også må han selv kende lidt til nogen skræmmende træk af personligheden.

Det er helt sikkert en bog jeg kan anbefale, hvis man har mod på at læse en skræmmende krimi!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar