torsdag den 15. december 2016

"Fyrpasseren". Rejsende bog!

Jeg har modtaget denne bog fra http://lunaskaffekrog.blogspot.dk/ som igen har den fra en anden bogblogger :)
Og nu er den så i mine hænder...
Det er ret simpelt. Man læser bogen, skriver, dekorere, kommenterer, tegner i den som man nu syntes man kan og vil. Og så giver man den videre til en anden bogblogger der kan få lov at stifte bekendtskab med denne bog samt "leg".

Bogen hedder "Fyrpasseren" og er skrevet af Jeanette Winterson. Den er på 208 sider. Forlaget Bazar har udgivet den. Bogen er ikke helt ny (udgivet 2005), men det gør den absolut ikke dårligere!

Kort fortalt handler den om en der vokser op på et fyr, sammen med en ældre mand. Et barn som mister sin mor (far er ikke til stede) og derfor ikke har noget sted at være. Barnet vokser op og lærer at verden ikke altid er sort/hvid. At man ikke altid skal tro det bedste om andre men også at man ikke skal opgive håbet for at finde ud af hvem man er og hvor man reelt hører til. Hvad ens plads er i livet. Vi befinder os i Skotland og vi fornemmer havets brusen hele vejen igennem...
Det er en bog der er svær at beskrive, men den er fangende og jeg kan rent personligt kun sige at jeg syntes den var god. At den samtidig var hurtig læst, gjorde det kun bedre. Dog tog det mig noget tid at illustrere, skrive mm i den, og det er virkelig hyggeligt at få lov til...

 Egentlig vil jeg ikke sige så meget om selve bogen, blot håbe på at den næste der får den vil sætte lige så stor pris på den som jeg gjorde.

ER DET DIG SOM SKAL LÆSE DEN?
HAR DU EN BOGBLOG OG VIL VÆRE MED I DENNE LILLE "LEG"?
SÅ SKRIV TIL MIG PÅ: ijoergensen85@gmail.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar