mandag den 6. juli 2015

Mit resourceforløb.

Jeg er jo på et resourceforløb og pt har jeg ro fra alt andet fordi jeg er på smerteklinik.

I dag har jeg haft besøg af min sagsbehandler og hun havde svar med på nogen spørgsmål som Casper og jeg havde stillet til hende. Så vi blev lidt klogere omkring hvad man må og ikke må. De ting hun ikke kunne svare på kunne hun til gengæld henvise os til hvor vi evt selv kunne få svar. Så det var egentlig ret positivt.

Vores mål for fremtiden er forhåbentlig et minifleksjob helt ned til to timer om ugen da min nuværende situation ikke bedres. Men det ligger langt ude i fremtiden så indtil videre skal jeg blot prøve at sætte lidt ekstra ting ind i min hverdag der måske kan bedre bare en lille ting fysisk eller psykisk for mig.

Jeg har fået bevilliget et forløb på hensyntagende yoga som vi nu skal finde ud af hvor og hvornår. Har fundet et hold der er 1 time 1 gang om ugen men skal snakke med dem i morgen for at høre hvordan og hvorledes da jeg skal følges tæt af fysioterapeut imens. Så kan det lade sig gøre så skal jeg prøve det fra august måned.

Sagsbehandleren ved godt det ikke ændre min situation for det får mig jo ikke til at slippe af med smerter, medicin mm men lige nu gælder det egentlig også bare om at få lidt ud af resourceforløbet.

Så nu må vi se hvordan det bliver.
Det vældig frustrerende at være på et resourceforløb uden indhold da jeg ikke kan klare endnu en arbejdsprøvning og derfor handler det mest om at få tiden til at gå. Og kan godt være det er provokerende at skrive men det jo samtidig billigere for kommunen at have mig på resourceforløb end på pension som de jo ellers havde indstillet mig til i samråd med læger m.fl.

Nå, men når livet gir dig citroner så lav lemonade. Så jeg prøver at få det bedste ud af situationen.

Så det var lige en update på hvordan tingene går med mig lige nu og her.

God aften til alle ude bag skærmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar