tirsdag den 5. marts 2019

Boganmeldelse af: "Udskud"!

Anmeldereksemplar/ E-bog modtaget fra forfatteren.
64 sider.
Kan købes: HER

Det er længe siden jeg har læst en E-bog og jeg vil sige med det samme at jeg var glad for det var en kort en af slagsen. For det fanger mig aldrig på samme måde at læse en bog i elektronisk form. Jeg foretrækker at sidde med en fysisk bog. Men det til side, så lad mig fortælle lidt om den her bog.

Den handler om en mand der er blevet forladt af sin kæreste. Han savner hende stadig og håber stadig hun kommer tilbage. Han er musiker, men brænder ikke for det og er egentlig mest interesseret i at blive hjemme. Man får af vide han ryger hash, men det virker ikke som om det fylder så meget, så det er lidt irrelevant for læseren. Han vil gerne skrive noget mere og opsøger en boghandel hvor han møder en ældre mand som forære ham en bog og senere en skrivemaskine. Og han bliver meget afhængig af denne mand, da det er som om hans inspiration er størst når han har kontakt til manden. Desværre ender bogen på ret trist vis og det eneste man bider mærke i er det mønster som åbenbart skal gentage sig.

Kryptisk slutning på min forklaring af hvad bogen handler om, ja, men så må man som læser selv se hvad det er jeg mener.

Men det er ikke et stort værk og det efterlader ikke det store indtryk, så jeg er ret hurtigt videre og har egentlig ikke så meget at sige til historien. Bogen er hurtigt læst og selv om jeg bestemt tror forfatteren har noget på hjertet, så bliver jeg aldrig klog på hvad - i hvert fald ikke gennem dette værk. Måske han med tiden kan udvikle sig og skrive nogen bøger som har mere gods i sig?

Har du lyst til at læse en kort bog, næsten kun en novelle, som handler om en der ikke rigtig er tilfreds med sit liv, så er denne her værd at kigge på. Jeg kan ikke sige så meget mere, for der er ikke rigtig mere at komme efter!