tirsdag den 25. november 2014

Peter Mygind...

For et godt stykke tid siden var jeg med en tidligere veninde til foredrag med Peter Mygind.
Han snakkede en del om mobning, fællesskab, inklusion mm og jeg har altid syntes han var ret så fornuftig at høre på.

Jeg var også til foredraget glad for at han på så levende en måde kunne formidle et budskab som er rigtig vigtigt, nemlig at mobning er vores alles ansvar og ikke bare de involverede parter.

Og siden foredraget har jeg gerne ville læse hans bog "Myginds mission". Jeg fik aldrig set tv udsendelserne, men bogen kunne så lige lukke emnet helt op for mig.

Og nu har jeg fået læst den! Og jeg er rørt og glad på samme tid. Peters baggrund for at gå så meget ind i kampen mod mobning er nem nok at forstå og selv om han ikke er så meget inde omkring voksenmobning så skinner det igennem at han også vil have at vi som voksne individer skal være klar til at tage et ansvar rundt omkring.
Bogen er velskrevet og har mange gode pointer og jeg vil vove den påstand at både folk der har været mobbet, bliver mobbet eller selv har været med til at mobbe vil kunne få noget ud af denne bog.

 Da Peters egen søn to gange blev overfaldet umotiveret var det blandt andet med til at få ham til at tænke over hvordan vi er overfor hinanden som mennesker. Vores reaktionsmønstre mm.
I bogen beskrives også kort "giraf - sprog" som er en ikke voldelig kommunikationsform som kan være enorm svær at udføre, men som mange kan afhjælpe konflikter.

Der er mange ting i bogen man kan tænke lidt over og jeg tror vi alle kender et barn eller en voksen der ikke er blevet behandlet pænt... dem skal vi også prøve at være lidt mere imødekommende overfor!

Jeg kan kun anbefale bogen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar